Rabu, 2 Oktober 2013

SENTUHAN KARTUNIS SUKUN

Kalau anda pengikut setia majalah Ujang, tak kiralah majalah Ujang lama atau majalah Ujang baru, maka Kartunis Sukun memang tidak asing lagi kecuali anda memang makhluk asing yang terasing di planet asing antah berantah. Sukun adalah salah seorang legend dalam sejarah kartun Malaysia. Sukun amat popular dengan kartun Workshop dan watak Cupin dengan motornya.

Aku mengenali Kartunis Sukun di dalam alam maya. Itupun setelah disapa oleh Sukun sendiri dalam message fb. Itupun aku rasa macam beliau tersalah orang. Maklumlah aku ini siapa berbanding otai dan legend ini. Melalui message fb, kami selalu bercerita, bersembang, bertukar-tukar pendapat dan beliau secara peribadi telah memberi tip dan semangat untuk aku berkarya dalam arena kartun terutama dalam majalah GILA-GILA. Siapa sangka ada kartunis otai yang kenal aku melalui watak-watak kartun aku. Maka dengan murah hati Kartunis Sukun menghadiahkan aku sekeping kartun yang sangat legend. Tolonglah jeles ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan