Selasa, 23 Oktober 2012

WTF

Apabila ada orang bertanya tentang sesuatu atau menyebarkan fitnah atau bergosip atau menuduh yang bukan-bukan atau sekadar bercerita maka jangan terburu-buru menjawab, melenting, mempersoal, mempertikai, memberi respon, atau menilai.

Ketika ada khabar angin mengatakan aku mengeluarkan kata WTF, aku hanya diam dan tersenyum. Agak lucu kedengaran statement itu. Aku menganggap ia hanyalah sebuah lelucon dan hiburan petang kerana WTF blh membawa seribu maksud. Ketika bebelan sedang berlangsung secara live, aku ditanya apa maksud WTF. Pura-pura tidak tahu atau sekadar pancingan atau retorik semata. Dalam hati aku berfikir akan maksud WTF. Di sini aku boleh senaraikan beberapa maksud WTF untuk menyangkal tuduhan tidak berasas itu.

Welcome To Facebook
World Teakwando Federation
Washington To France
Wak Turun Flight
Wong Tek Fong
Wang Takde Faham
What The Fish
Wo Tak Faham
Wrestling The Fan
World Trade Finland
Who The Fabulous
Wak Tok Faizal
Waktu Tuk Fikir
Wei Tak Faham2
Worst To Fashionable
Wifi Too Fast
Wanita Tetap Feminin
WhatsApp To Friends
...Bla bla blah

*Khabar angin tak boleh percaya sangat.



Satu perkataan sepuluh emosi. Korang rasa apa maksud WTF?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan