Rabu, 7 November 2012

KAWAN

Perlukah aku sepak member aku tu?

Member     :      Kau memang...
Aku             :      Memang apa?
Member     :      Kau memang dah tak nak kawan dengan aku lagi.
Aku             :      Apasal pulak? Kan kita kawan lama sejak dulu lagi.
Member     :      Itu dulu. Sekarang lain.
Aku             :      Lain macam mana?
Member     :      Pura-pura tak tahu lagi. Buat-buat tanya konon.
Aku             :      Cuba kau terus terang. Kan senang. Straight to the point.
Member     :      Malas ah aku nak layan kau lagi. Mulai hari ni jangan panggil aku kawan lagi.
Aku             :      (hairan) Apa benda kau merepek ni? Kau sakit ke?
Member     :      (jalan terus tinggalkan aku) Sekarang kau-kau, aku-aku. Kaybai.

Aku hairan. Dalam masa 0.05 saat aku sempat berfikir merenung kembali kalau-kalau aku ada atau pernah buat salah. Manalah tau kan kalau terkata terkutuk termaki ter-apa-apa-la. Zaman sekarang kan dah lain. Benda kecil pun jadi gaduh. Cakap sikit disalah anggap. Benda betul dianggap bohong. Tapi makin aku cuba fikir makin aku buntu. Member lak dah makin jauh. Aku malas nak gaduh-gaduh ni. Tambah pula benda yang aku tak tahu hujung pangkal. Dia tu dah la member lama aku sejak sekolah. Kawan baik. Kamceng lagi. Takut benda ni berlarutan, tanpa membuang masa aku pun jerit kat dia

Aku             :      Woi apa salah aku woi???
Member     :      Kau la tak approve aku as a friend kt facebook.
Aku             :      !!!
Kalau anda jumpa gambar kartun ni dalam avatar FB, aku punya FB la tu. Itupun kalau aku tak tukar avatar lain.