Isnin, 1 Julai 2013

RAGAM MANUSIA


Aku bukan seorang penulis hebat yang mampu menghasilkan karya atau novel best seller.

Aku bukan seorang penglipurlara yang fasih yang mampu menyihir setiap pendengar dengan cerita-cerita di luar kemampuan fikir mereka.

Aku bukan seorang jurugambar professional yang dapat memegunkan momen secara dramatik dan merakam masa ke dalam persegi empat.

Aku bukan pelukis catan yang boleh membawa imaginasi manusia masuk dan melayang ke dimensi lain dalam catan abstrak.

Aku bukan penyanyi bersuara emas yang mampu membuat mulut pendengar ternganga dan bulu roma mengembang.

Aku bukan seorang pemuzik yang mahir bermain alat muzik yang mampu memukau pendengar dan penghayat muzik.

Aku bukan pelakon berbakat yang mampu membuat penonton kagum, ketawa, menangis, emosi, percaya, dan hilang kata.

Aku hanya seorang kartunis picisan yang mampu merakam ragam manusia melalui figura kartun, satira, humor, dan kuasa kata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan